.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نرم نرمک، می رسد اینک ....(همان!)؟!
ارتقاء مشکوک فرمانداری ویژه تنکابن به معاونت استانداری!
همانطوری که حدس زده می شد، با نقش آفرینی های معنادار استاندار محترم مازندران، آهسته آهسته بوی جدایی و تجزیه غرب استان مازندران از مازندران به مشام می رسد و خودروی روشن جدایی طلبی، با چراغ خاموش از جاده شب در حال گذر است و اگر چه اینطور خیال کنند که کسی متوجه چیزی نیست! ...

همانطوری که حدس زده می شد، با نقش آفرینی های معنادار استاندار محترم مازندران، آهسته آهسته بوی جدایی و تجزیه غرب استان مازندران از مازندران به مشام می رسد و خودروی روشن جدایی طلبی، با چراغ خاموش از جاده شب در حال گذر است و اگر چه اینطور خیال کنند که کسی متوجه چیزی نیست!
   

۱-ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان تنکابن!

۲-ارتقاء بخش عباس آباد تنکابن به شهرستان و در دست اقدام بودن سایر شهرها!

۳-استقرار برخی از نمادهای استانی در این شهرستانها و شهرها مثل دانشگاه آزاد و غیره!

۴-احیاء قابلیتهای موجود مثل بین المللی شدن فرودگاه رامسر و مسائل مربوط به احداث سد!

۵-تبدیل فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن به معاونت استانداری در شهرهای غرب استان!

۶-تعبیر معاونین فرمانداری ویژه تنکابن به معاونین مدیران کل ستادی استانداری مازندران!

۷-فراخوان سرمایه گذاران بزرگ کشور به سرمایه گذاری در غرب مازندران!

۸-شایعه ایجاد استان سی و دوم با نام البرز شمالی به مرکزیت تنکابن!

۹-افتتاح طرح توسعه منطقه آزاد تجاری بندر نوشهر!

۱۰-شکستن مقاومت شهرهای واقع در بین غرب و مرکزیت مازندران برای الحاق به غرب استان!

۱۱-استفاده از توانمندی اجرایی مدیران ارشد ملی که اهلیت غرب مازندرانی دارند!

۱۲-انتصاب پی در پی غرب استانی ها در مسئولیت های کشوری و تربیت کادر مدیریت!

ظاهراً همه چیز " گام به گام "در حال پیشروی است و روند حرکتی توقف ناپذیر جدایی طلبی همچنان در جریان است و با توجه به عملی نبودن فرمول قبلی در کوتاه مدت مبنی بر افزایش جمعیت به عنوان تنها شرط ایجاد و تاسیس استانداری جدید، گمان می رود که فرمول این کار در حال تغییر است و آن تقلید از گلستانی هاست که مولفه های دیگری همچون ایجاد یک مرکزیت جدید اداری و نیز ارتقاء شهر ها به شهرستان و ایجاد ادارات کل جدید در غرب استان را جایگزین جمعیت خواهند کرد!

من بهیجوجه منکر مشکلات و محرومیت های غرب استانی ها و نیز سایر مشکلات ترددی و تاثیرگذار آنها نبوده و بلکه علاوه بر اذعان و وقوف، تاکید نیز می کنم که به شدت موافق افزایش توجهات ویژه به غرب استان و لزوم تخصیص اعتبارات استانی و ملی به آنها بوده و هستم !

اما این شدت گرایش به غرب استانی ها ، موید توافق ذهنی حقیر با جدایی آنها از مازندران نبوده و نیست و مصرانه معتقدم که نباید مداوماً این گزینه تحریک کننده و فریبنده را، تنها راه حل مشکلات غرب استانی ها دانست و ترجیحاً از جناب آقای استاندار نیز که غرب استانی است، مصرانه انتظار دارم که چنین آرزوهایی را در سر نپرورانند!تا جائیکه ما در مرکز استان اینطور حس نکنیم که علیرغم انکارهای اولیه، اما در عمل به همان راهی می روند که از ابتدای انتصاب ایشان به سمت استانداری مازندران، آن هم توسط طیف تنکابنی ها و رامسری های کابینه دولت، کاملاً متصور بوده و از ایشان سئوال می شد!

نرم نرمک می رسد اینک ....!؟ خوش به حال روزگار! خوش به حال چشمه ها و دشت ها ! خوش ......!!!همان روز مبادای ما و روز موعود برخی ها که متاسفانه، متعصبانه به آن فکر کرده و عجولانه آن را مطالبه می کنند !

بهرحال تشدید توجه همزمان مالی و مدیریتی از تهران و مرکز استان به غرب مازندران، به مدیریت استان این فرصت را می دهد که با نگاهی عادلانه، یکبار دیگر مازندرانی بودن خود را اثبات کند و در راستای رفع محرومیت ها، تلویحاً جدایی طلبی را تقویت و یا زمینه سازی نکند!

علاوه بر آن امیدوارم که استاندار محترم در توجه به غرب مازندران عدالت را رعایت کرده و همه چیز را برای همه شهروندان غرب و شرق و مرکز استان، با هم در نظر گرفته و توزیع نمایند!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 تير 1389
چرا می خواهند مازندران را هر روز کوچک و کوچکتر کنند؟پریروز گلستان رفت! خطیر کوه رفت! دیروز گدوک رفت و امروز هم غرب استان کاندیدای رفتن شد!
اگر فردا سوادکوهی ها میل جداشدن داشته باشند و روز دیگر شرق استانی ها و روز دیگر آملی ها و بابلی و ساروی ها!!! دیگه برای مازندران چی میمونه!
نا شناس 5 تير 1389
عجب مچ گیری زیرکانه ای شد!در حالیکه فرمانداری ویژه برای یک شهر به اندازه کافی مشکوک جلوه می کرد، حالا عنوان معاونت استانداری برای کلیه شهرهای غرب استان، دیگه گویای همه چیز است، یعنی آقایان دارند، ساز جدایی می زنند!
نا شناس 5 تير 1389
این وسط سر نوشهر بی کلاه مونده! غالباً چالوس شهر میانی غرب محسوب می شد، چه جوری مرکزیت استان آینده داره میره تنکابن!؟جالبه! تنکابن اگه بتونه شش شهر خودش رو فرمانداری بکنه، قابلیت مرکز شدن پیدا می کنه و این وسط نور و رویان و نوشهر و کلاردشت و چالوس و مرزن آباد و بلده و چمستان و کجور و دهها آبادی ریز و درشت دیگه، فقط جوری بار بودند تا دکون تنکابن رونق بگیره!
نا شناس 5 تير 1389
این هم آخر و عاقبت مسئول شدن غرب استانی ها در سطح کشور! بیچاره مازندران!استاندار غرب استانی که رویای نمایندگی تنکابن و رامسر را در سرش می پرورونه، عاقبت داره کارش و می کنه!
نا شناس 5 تير 1389
بنام مازندران و بکام منطقه ای خاص!والله قباحت داره!دیگه چی از مازندران می مونه!مازندران شده شیر بی یال و دم و اشکم مثل آباد های قدیمی!
نا شناس 5 تير 1389
گل بود و به سبزه آراسته شد! کم مشکل داشتیم، حالا این هم اضافه شد! غرب استان و تهرانی ها برای خودشون می خواهند، مثل کرج که شده تهران شماره 2! حالا غرب مازندران هم میشه تهران شماره 3 !!
نا شناس 5 تير 1389
یکی به داد مازندرانی ها برسه! مرکز استانی ها تو چه خوابی اند که بیدار نمی شن!نماینده ها چیکار می کنن! یعنی به همین راحتی مازندران را شقه بکنند و آخ هم نگیم؟!مازندرا داره اندازه یک شهر میشه!! ظاهرا! فردوسی اون موقعیش بینی این روزهای مازندران رو کرده بود که گفته بود:که مازندران شهر!! ما یاد باد! چون نگفت: که مازندران استان ما یاد باد!
نا شناس 5 تير 1389
با تشکر از آقای طاهایی که حق همشهری هایش رو خوب ادا کرد، اما حق هم استانی هایش را هرگز!این رسم اعتمادی که کرده بودیم نبود!
نا شناس 5 تير 1389
یعنی واقعیت داره و واقعاً همین طور میشه؟! باور نمی کنم! این چه کاریه که اهالی هر جا داد جدایی بزنند، یواش یواش همونی بشه که شعار دادند! تدبیر ندیران ما کجا رفت!؟
نا شناس 5 تير 1389
نرم نرمک می شوند از ما جدا!! نرم نرمک می روند از نزد ما! خوش بحال غرب ما! خوش بحال شهر ها!
نا شناس 5 تير 1389
ظاهراً سفر سوم دولت به مازندران، فینال این حرکت جدید است که از الان باید بگیم، ایتان بستان یا استان البرز شمالی، ولادتت مبارک!
خليلي 5 تير 1389
با درود بر شما، ظاهرا استان مازندران از همه ي استان هاي ديگر كشور پهناورتر است و رفت آمد از غرب استان تا مركز غير قابل تحمل مي باشد و بايد در هر چند كيلومتر اين استان ادارات كل مستقر نمود و در نهايت استان را تكه تكه نمود و نمود و نام مازندران را از آن زدود چون در تاريخ اين كشور مازندران تاثير گذار نبوده و هيچ خدمتي به ايران عزيز نننموده و امروز مستحق ار بين رفتن است.
وقتي كسي كه به اصطلاح مازندراني در راس سازمان ميراث فرهنگي و كردشگري در فكر تاسيس موزه در مركز استان نيست بيلكه در رامسر مركز موزه اقوام شمالي را پاي گذاري مي كند ، كسي كه يك سفر كاري به شهر هايي مانند بهشهر كه سرشار از مواريث فرهنگي است توجه نمي نمايد كسي كه به شهرهاي پر جمعيت استان كه از داشتن يك موزه محروم است مانند آمل قائمشهر و غيره توجه نمي كند و تمام نيروهاي كشوري و محلي مازندران از چند شهر در غرب استان انتخاب مي شود به طور آشكار نداي جدايي از مازندران ، بلكه نابودي اين خطه ي تاريخي را استشمام كرد.
نا شناس 5 تير 1389
آقای رنجبر افشا کن وهمه مسائل پشت پرده رابگو
ی ک گلستانی 5 تير 1389
چندکلام صحبت و پرسش از اقای رنجبر استاد محترم دانشگاه! سلام... اقا ببینید ما گلستانیها از دست شما سارویها چی میکشیدیم که خودتان با خودتان نمیسازید! اگر ناسیونالیست کاری و بازی در نمیاوردید که چرا غرب مازندران بخواد جدا بشه؟ ایا تا بحال دلیلش رو از خودتون سوال کردید؟ وجدانی فکر کنید اقای رنجبر استاد محترم دانشگاه؟ ... از خود پرسیده اید که چرا مدیران مازندرانی در استانهایی مثل گلستان و خراسان شمالی و ... چکار میکنند و ایا قحط الرجال است که یکنفر پیدا نمی شود که اگر بهتر نباشد یقینا ضعیفتر از مدیران مازندرانی نیست و کی و تا چه وقت مدیر استانی تربیت کنند؟ براستی یک استاندار مازندرانی انهم از غرب مازندران را بر نمیتابید وای بحال مردم دیگر استانها که مدیران مازندرانی را تحمل می کنند! دوست دارم در مورد این مطالب که بعید بدانم انتشار دهید ، حداقل به اطلاع اقای استاد دانشگاه ( رنجبر ) رسانیده و تفکری روی این سخنان داشته باشندو اگر قابل دونستند چند کلمه ای جواب دهند. بیصبرانه منتظر قلمفرسایی شما استاد گرامی هستیم. اگر کسی برای تحقق خواسته و جبران ظلمی میرود را از راه قانونی عمل کند و از مجاری دولت و مجلس و شورای نگهبان و ... عمل کند ، جدایی طلب است؟! گلستان و مازندران و ... همه ایرانییم و نباید از کلماتی مثل جدایی طلبی استفاده کنید. دشمن شاد کن نباشید اقای استاد!
ابوالفضل شفیعی 5 تير 1389
تا کور شود هر آن کس که نتواند دید...
نا شناس 5 تير 1389
الان که جمعیت استان زیاده،مارو عقب نگه داشتن،وای به روزی که استان تقسیم بشه.اونوقت غرب استان میشه کهگیلویه و بویر احمد غربی.شرق استان هم میشه کهگیلویه و بویر احمد شرقی
نا شناس 5 تير 1389
آقایان شرق نشین مازندران چشم پیشرفت غرب مازندران را ندارید انشااله بزودی با تشکیل استان جدید در غرب مازندران از زیر سلطه ساری و بابل ..... خارج می شویم
بهنام مقامی 6 تير 1389
مدیرمحترم سایت شمال نیوز باسلام به نویسنده محترم بفرمایید ملت نجیب غرب مازندران از عملکرد وحق خوری مسئولان در ساری وشرق مازندران خسته شده اند هرچند میدانم این کامنت را درج نمی نمایید
حامد حاجی پور 6 تير 1389
آقای رنجبر در نظر داشته باشند که امروزه موضوعات مهم مرکز و شرق استان با غرب استان دیگر کاملا متفاوت است . شرقی ها غرق در صنعت و زراعتند ، در حالی که در غرب استان از برنج و صنعت چیزی مشاهده نمی شود . اولویت اول غرب استان بحث گردشگری و باغبانی (گل زینتی ) است. خواهشا مردمان محروم غرب استان به منزلتی که شایسته آنند دست یابند . بهتر است یک مطالعه میدانی در غرب استان داشته باشید تا وضع اسف بار آنجا را درک کنید. زندگی برای مردم بومی آنجا کابوس شده و کمترین درصد قبولی دانش آموزان استان مربوط به غرب استان است . یعنی اصلا هوش و حواسی برای آنها نمانده با این فجایعی که هر آخر هفته شاهدند.
من 6 تير 1389
دوست عزیز جناب آقای رنجبر اگر شما هم در رامسر زندگی می کردی و ناچار بودی برای یک کار اداری ساده 280 کیلومتر را طی کنی دیگه از این حرفها نمی زدی!!!! کمی انصاف ... دوست گرامی بعضی از این کارها ربطی به استاندار نداره و قبل از ایشان شروع شده به مانند فرودگاه بین المللی رامسر و... شهرستان شدن عباس آباد در دوره همین آقای ابراهیمی (معاون سیاسی امنیتی)که حدود 7 ماه!!!!! فرماندار تنکابن دنبال شد(مصاحبه های ایشان را در آن دوره مرور بفرمایید بد نیست)...... دنبال شدن طرح استان نه به خاطر عقده است بلکه به خاطر رفع بسیاری از مشکلات مردم است. آن قدر دوریم از شما که حتی بعضی از مدیران کل استان نمی دانند اداره انها در شهرستانهای غرب استان در کدام خیابان واقع است... کمی انصاف..... فقط همین.
نا شناس 6 تير 1389
دوست گرامي!
فلسفه آمدن علي اكبر طاهايي به مازندران همين بود كه در نهايت آرامش و با حفظ همه جوانب، غرب مازندران را به استاني مستقل تبديل كند.
البته با توجه به اينكه طاهايي حرف بزن خوبي است ان شاءا... اين حرف ها نيز در حد همان حرف و شعار باقي مي ماند.
سرتان را درد نياوريد.
نا شناس 6 تير 1389
تازه این اولشه
نا شناس 6 تير 1389
چراچشم ديدن نداريدتاكي بايد غرب مازندران اجيردست شرق گردد
كرمي 6 تير 1389
با سلام . چند دهه مسئولين منطقه غرب مازندران به بهانه عدم توانائي و بهانه هاي واهي ديگر از شرق بوده و غرب مازندران مورد چپاول شرق قرار گرفت و هم اكنون ويرانه اي از منطقه غرب باقي مانده . حلا چه شده كه اجراي مصوبات سفر كه در جهت استقلال غرب مازندران است ، اينقدر سخت شده ؟ ديگر از جان ما چه مي خواهيد ؟
ی شمالی 6 تير 1389
به امید خدا و با حمایت مسئولین نظام استان زیبای خزر بعنوان استان سی و دوم با مرکزیت تنکابن قبل پایان سال جاری به تصویب خواهد رسید.
ما ز یاران چشم یاری داشتیم/ حالا که یاری نمی کنید سنگ اندازی نکنید لطفاً !
خداوند از این بدترتان کند 6 تير 1389
سلام از بس که ... هستید! چرا مطالب من رو انتشار ندادید؟ از چی میترسید؟ از خدا بترسید که فردایی هست! این مطلب رو الان انتشار میدین که یعنی انتشار دادید...؟! نه اقاجون مطلبی که فرستادم رو انتشار بدین اگر شجاعت دارید؟ خداوند همه ما را به راه راست هدایت بفرمایید ما گلستانیها از دست مازندرانیها نجات پیدا کردیم البته از بعضی هاشون! و متاسفانه بازم مدیری که نمیتوانند در استان خود نگه دارند به زور به بیرون پرتشون می کنند که سمت استاندار و ... در جایی دیگر می دهندشون! جرات داشته باشید
سلامی 6 تير 1389
به این دوست عزیز بفرمائید: اساسا تفکر جدائی و تفاوت از همشهریان ساروی و بابلی شکل گرفت که از ابتدا قائل به تفاوت بودند. ایشان به این سوالات بنده هم پاسخ بدهند: آقای طاهائی چند معاون، مدیر کل ستادی ، رییس دفتر را از غرب انتخاب کردند؟ حتی فرماندار چالوس؟ اینکه چند نفر از غرب در رده بالای دولت هستند این گناه مردم و استاندار است؟ آیا از۱۸ استاندار قبلی همگی از غرب بودند که ساری در حد یک شهر درجه ۳ هم رشد نکرده ؟ آیا فرمانداری ویژه خاص مازندران تصویب شده و تنکابن اولین درکشور است؟ پس فرمانداری ویژه کاشان و ... به معنی جدائی است؟ مردم تنکابن ، رامسر ، چالوس و ... چه گناهی کردند برای یک کار اداری باید چند صد کیلومتر با این مشکل بنزین و ... تا ساری طی کنند؟ شاید وظیفه دارند یک عرض سلام هم به ایشان در مرکز کنند؟
نا شناس 6 تير 1389
چرا از شرق استان جدا نشيم وقتي براي كوچكترين كار اداري صبح زود ساعت 3 يا 4 بايد بيدار شويم تا در مسير مرگ بار جاده كناره خودرا به ساري برسانيم وپس از 4ساعت خستگي راه تازه مسول اصلي هم نيستند ودر مسير رفت يا برگشت بنده خدا تصادف مي كند مي ميرد تازه يكي از مشكلات ماست تقسيم اعتبارات بماند درتمامي زمينه ها سياسي اجتماعي ورزشي و..... چشم ديدن پيشرفت مردم غرب استان را نداريد حداقل يكبار هم شده با كمك مديران ومسولان غرب استان حق خودرا از اشخاص حسود بخيل مسول ساروي بابلي قايم شهري و... به اميد خدا مي گيريم . همين كارها راكرديد مردم گرگان وگنبد وتركمن و..... از شماها جدا شدند.استان جديد غرب مازندران از محمود آباد تا رودسر به كوري چشم بعضي ها تشكيل خواهد شد....
نا شناس 6 تير 1389
تنكابن شهرستان پنجم مازندران به لحاظ جمعيت و وسعت و اهميت بود
1- ساري 2-بابل 3- آمل 4- قائمشهر 5- تنكابن يا بهشهر
وزارت كشور شهرستانهايي كه براي فرمانداري ويژه موردبررسي قرارداد مطابق دوشرط زير بود :
1- جمعيت شهري بيش از 150هزار نفر
2- فاصله از مركز استان بيش از 120 كيلومتر
كه آمل مستحقتر شناخته شد چون بابل جمعيت بيشتر داشت اما فاصله نداشت تنكابن فاصله داشت جمعيت نداشت آمل كه هردوفاكتور را ميانه داشت انتخاب شد
كه اعتراض نمايندگان بابل موجب شد كه كريمي استانداروقت تنكابن را در دور دوم سفر هيئت دولت به استان تنكابن را انتخاب كند
فرمانداري ويژه يك موضوع طبيعي است در گلستان گنبد - در اصفهان كاشان - در مركزي ساوه -در لرستان بروجرد -در بلوچستان زابل و....
اما بنظر من چون در مازندران كلانشهر شاخصي وجود ندارد بايد بصورت ايالتي مثل اسپانيا شود بشود ايالت مازندران اينطوري از تجزيه استان جلوگيري ميشودمركز ايالت مازندران بشه ساري
استان مازندران غربي بمركز تنكابن استان طبرستان بمركز بابل -استان مازندران شرقي بمركز ساري
ساداتی 7 تير 1389
من به عنوان یک شرق استانی از ایجاد فرمانداری ویژه در تنکابن خوشحال شدم؛ چون با این کار بخشی از مشکلات آنها حل می شود.
جا دارد در شهر های دیگری کهشرایط فرمانداری ویژه را دارند، همچون آمل فرمانداری ویژه ایجاد شود.
با این کار از تمرکز کارهای اداری و رفت و آمد های بیجا به مرکز استان جلوگیری می شود.
تمام موارد فوق در نوشته آقای رنجبر، نشان دهنده توسعه برای کل استان است.
تنها راه جلوگیری از تجزیه ی استان همین است که امکانات (اگر چیز خاصی باشد) بین تمام شهرستان ها عادلانه توزیع شود.
ساداتی از قائمشهر
najafi 7 تير 1389
سلام ، چرا این همه بد اخلاقی ، بس کنید عزیزان ، ما که بخیل نیستیم اصلا هر شهر مازندران بشه یه استان اگر پیشرفت را درجدایی وبه قول بعضی ها استقلال میدانید بسیار خوب شما هم بیایید یک استان دیگری درست کنید ، اما عزیزان آنهایی که در مسائل اقتصادی مطالعه دارند حتما تصدیق میفرمایند که شاخص توسعه در چند عامل اساسی خلاصه میشود که قطعا حفظ یکپارچگی یکی از آنهاست ، میخواهم توجه دوستان را به مسائل روز وآنچه که روزانه در اطراف ما اتفاق میفتد جلب کنم واینکه در این بین حتما به مفاهیم قرآنی در خصوص تفرقه توجه ویژه داشته باشند ، مردم فهیم مازندران حتما به تاریخ پر فراز ونشیب ایران اشراف کامل دارند ، ودر اینجا روی سخنم به آنهایی است که دائما بر طبل جدایی میکوبند هست ، همه ما از یک منبع درآمدی در کشور ارتزاق میکنیم وبودجه بر اساس شاخص های جمعیتی توزیع میشود ودر آینده نیز نوع توزیع بودجه قطعا تغییر خواهد کرد که هر شهرستان به سهم خود از این منابع برخوردار خواهد شد ، واما با روند موجود که شاهد رویش قارچ گونه استانهای جدید هستیم بواسطه لطماتی که در اینده خواهیم خورد وبر اساس تجاربی که در گذشته در کشورمان داشتیم ودر حال حاضر نیز کشور های دیگر به این نتیجه رسیده اند مسئولین ناگزیر به انتخاب راه میانه برای ایجاد توسعه متوازن خواهند بود ، بنابراین اگر به مطالب پیش گفته نیز نخواهیم توجه کنیم قطعا به این باور رسیده ایم که ایجاد یک سیستم متمرکز در تصمیم گیری به نفع کشور وملت خواهد بود واین نکته ای است که در طبیعت به روشنی یافت میشود . واما فرمانداری ویژه در اکثر استانها ایجاد شده وفرماندار آن شهرستان معاون استاندار میباشد که به نوعی میتواند همان فرمانداری کل دوران قبل از انقلاب باشد . ضمن اینکه در گذشته مطالعات خوبی در مباحث تقسیمات کشوری مطرح بود از جمله بحث ایجاد ده ایالت در کشور همانند دوران باستان و اداره شدن کشور به صورت ایالتی که ایجاد انسجام ووحدت در کشور از الزامات این طرح بوده است . از همه سروران وانهایی که دستی برقلم دارند انتظار میرود با طرح این مباحث به صورت علمی وبا مطالعات دقیق به دنبال ارائه طرحی در جهت رفاه مردم غرب مازندران باشند ضمن اینکه اگر قرار باشد نزدیکی به مرکز استان یک امتیاز محسوب شود شهرستان سوادکوه با پیشینه تاریخی وموقعیت خاص جغرافیایی وپتانسیل های فراوان در زمینه گردشگری ، منابع معدنی و ذخائر رو وزیر زمینی فراوان چرا نتوانسته به جایگاه مطلوب خود دست یابد ، از هر ده نفر جوان سوادکوهی هشت نفر در استانهای دیگر مشغول به کار هستند ودهها مشکل دیگری که خانواده های عزیز با ان درگیرند که جای طرح این مباحث در اینجا نیست ، پس دوستان نزدیکی به استان وتشکیل استان جدید گزینه مناسبی برای توسعه نیست . تغییر در ساختار بودجه ریزی کشور از مباحث کلیدی وتغییرات اساسی در برخی قوانینی که ارتباط مستقیم با مباحث اقتصادی کشور را دارنداز دیگر مواردی است که نیاز به مطالعه وطرح در کارگروههای تخصصی وبهره گیری از نظرات افراد متخصص بی غرض دارد .
نا شناس 7 تير 1389
به نظر من كار خوبي دارند انجام ميدن كه غرب استان مازندران رو يه استان مستقل مي كنند..اصلا به نظر من براي اينكه آرزو مندان رسيدن به پست استانداري و معاون سياسي و... به آرزويشان برسند و در اين زمينه اشتغال زايي صورت بپذيره خوبه هر دو سه تا شهر رو استان كنند.. يا اصلا هر شهر را به استان و هر بخش را به شهرستان و روستا ها را به شهر و... تبديل كنند...
حسینی 7 تير 1389
اصلا چرا تنکابن؟
ساختمان استانداری تو نوشهر ساخته شده بود که یهو نمیدونم که چطوری شد اینطوری شد. نوشهر و چالوس زیر ساختشون خیلی بیشتر از تنکابنه.
1- وجود بندر نوشهر
2- وجود دفتر صدا و سیما در چالوس
3- وجود فرودگاه بین المللی در نوشهر
4- آزادراه تهران شمال در چالوس
5- خیابان های عریض و طویل نوشهر
6- وجود بزرگترین مرکز توریستی (تله کابین) در چالوس
7- مرکزیت جغرافیایی این 2 شهر
8- وجود دانشگاه های متعدد نظامی و انتظامی و ... در این دو شهر
9- مرکزیت نظامی شهر چالوس
10- و ....
واقعا این چالش جلوی دولت ، استاندار محترم و مجموعه کاریشون وجود داره که چرا و از کی تنکابن کاندیدای مرکز استان شدن شد؟
واقعا نوشهر و چالوس دارن مظلوم واقع میشن آقای استاندار چالوسی .
فکر میکنم خیابان های تنکابن بعد از مرکز شدن این شهر منفجر میشود (همانطور که الان در حال منفجر شدن است) وعاقبت بدی در انتظار شهروندان این شهر می باشد.
صرف نظر از اینکه جدا شدن غرب استان از مازندران کاری اصولی یا غیر اصولی باشد ، یکی از کارهای غیر کارشناسی و غیر اصولی مسئولین مرکز شدن تنکابن باشد.
نا شناس 7 تير 1389
در پی انتشار مطلبی تحت عنوان « ارتقاء مشکوک فرمانداری ویژه تنکابن به معاونت استانداری » در پایگاه خبری شمال نیوز، روابط عمومی استانداری مازندران جوابیه ای را در این خصوص ارسال کرد.

متن جوابیه روابط عمومی استانداری مازندران به شرح ذیل است:

مدیریت محترم پایگاه خبری شمال نیوز سلام علیکم

احتراماً بدنبال درج مطلبی با عنوان ( ارتقاء مشکوک فرمانداری ویژه تنکابن به معاونت استانداری) به قلم جناب آقای رنجبر عزیز که از منتقدین دلسوز و از پیشکسوتان عرصه نقد و نظر و تحلیل محسوب می شوند، این اداره ضمن تشکر، جوابیه ای تنظیم نموده که به حضور ارسال می گردد. خواهشمند است در جهت انتشار این جوابیه ، اقدام لازم صورت گیرد.

ابتدا ذکر این نکته ضروریست که بسیاری از اقداماتی که در یادداشت فوق الذکر به عنوان زمینه های جدایی طلبی از آن یاد شده در گذشته و پیش از حضور جناب آقای مهندس طاهایی به عنوان استاندار مازندران، محقق شده بود. به عنوان مثال بین المللی شدن فرودگاه رامسر- که از اتفاقات بسیار مبارک برای استان به شمار می رود- از مصوبات سفر دولت به استان بوده است. هم چنین ایجاد فرمانداری ویژه در تنکابن و به تبع آن تبدیل به معاونت استانداری نیز از اقدامات گذشته و از تصمیمات مهم وزارت کشور بوده و اصولاً ارتباطی با حضور مهندس طاهایی در استان ندارد. -
اگر اقدامات توسعه ای در غرب استان مانند احداث سد، دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان و افتتاح طرح توسعه منطقه آزاد تجاری بندر نوشهر که اقداماتی مثبت و مهم در جهت توسعه استان به شمار می روند، به گونه ای که عنوان شد در راستای جدایی آن منطقه از مازندران باشد- که البته نیست-، پس می توان بسیاری از اقدامات مشابه و حتی بزرگتر در شرق استان همچون تلاش برای احداث پالایشگاه، توسعه منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و رایزنی با کشورهای حاشیه خزر برای سرمایه گذاری در این منطقه و... را نیز در همین جهت قلمداد کرد که البته این تفکرات از اساس نادرست است. چرا که این اتفاقات در هر نقطه از این استان که صورت پذیرند در نهایت موجب پیشرفت مازندران خواهند شد و اصولاً القاء تفکر منطقه ای هیچ نتیجه ای جز عقب ماندگی و عدم بهره مناسب از ظرفیتهای موجود نخواهد داشت. - یکی از دغدغه های جناب آقای مهندس طاهایی استاندار محترم، به اذعان بسیاری از صاحب نظران و اهالی محترم رسانه ، توسعه و پیشرفت هماهنگ و هم زمان همه نقاط استان بوده و هست و از این رو مهندس طاهایی مدیران استانی را در مورد توجه به دور افتاده ترین مناطق مازندران بارها مورد تاکید و توجه قرار داده است.
- استاندار محترم در جلسات و نشست های مختلف بر این نکته مهم تاکید داشته اند که غرب و شرق و مرکز استان هیچ تفاوتی با هم ندارند و توسعه همه جانبه استان مورد اهتمام است که نمود عملی سخنان ایشان ملاقات با مردم 3 شهر شرقی و 3 شهر غربی استان و سفرهای مختلف به شرق استان و برگزاری جلسات متعدد به منظور حل مشکلات مردم این منطقه، است.
- خوشبختانه در یادداشت مذکور به محرومیت و مشکلات مردم غرب استان اشاره شده اما راهکاری برای رفع این کمبودها ارائه نگردیده است، راهکاری که عملیاتی شدن آن منجر به این سوء تفاهم ها نشود. آیا استقرار نمایندگی چند دستگاه اجرایی که به منظور سهولت دسترسی مردم شریف، مومن و صبور آن منطقه از مازندران سرافراز به ادارات انجام شد، برای تجزیه استان است؟! توجه ویژه به غرب استان است؟ باید به این نکته اشاره کرد که استقرار این نهادها به عنوان خدمتی در جهت جلوگیری از سفرهای طولانی اداری مردم آن منطقه به مرکز استان، صورت گرفته که خوشبختانه موجب رضایت مردم را فراهم آورده است. قابل درک نیست که چگونه این خدمت صادقانه به مثابه تلاش برای تشکیل استان جدید تلقی شده است چرا که یکی از وظایف اصلی مدیران، ارائه خدمت آسان به مردم است و این اقدام نیز هدفی جز این نداشته و نخواهد داشت.
- خوشبختانه پس از سالها، در این دوران و در دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد توجه خوبی به سرمایه های انسانی مازندران شده و تعداد زیادی از مدیران ارشد کشور، از فرزندان شایسته این خطه هستند و فرقی هم ندارد که اهل غرب یا شرق استان باشند، اهل هر منطقه که باشند در درجه اول هدفشان نگاه ویژه به استان و تلاش در جهت جبران کاستی های گذشته است و مدیریت ارشد استان نیز می بایست از این فرصت طلایی به نحو احسن بهره برداری کند.
- در هر صورت انتظار می رود تا تمامی دلسوزان و اهل قلم در هر جایگاهی که قرار دارند به کمک مدیریت ارشد استان آمده و زمینه های تعالی و پیشرفت مازندران را فراهم سازند. چیزی که بیش از پیش نیاز امروز استان به شمار می رود و در دستور کار استاندار محترم نیز قرار دارد، خدمت به مردم در همه نقاط است و این کار نیز بدون وقفه در حال اجرا می باشد و البته ما مفتخریم که در مسیر تعالی استان از نقد و تحلیل نویسندگان محترم و عزیزی چون آقای رنجبر بهره مند شویم.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران
نا شناس 7 تير 1389
جهت انجام کاری اداری حدود یک ماه پیش به تبریز رفته بودم(همزمان با برپایی نماشگاه بین المللی مصالح ساختمانی) در آنجا با چندین نفر در حال صحبت بودم از جمله یک آقایی اهل شبستر بودند که دارای یک کارخانه تولیدی بودند.ایشان با افتخار اعلام می کردند که کلیه دفاتر اداری وکاری خود را در تبریز قرار داده اند چرا که پیشزفت تبریز یعنی پیشزفت آذربایجان و وقتی قیافه متعجب من را دیدیند از من پرسیدند کجایی هستم ووقتی فهمیدند مازندرانی به من گفتند شما برید جنگ داخل استان خودتون رو حل کنید چرا که اصلا متوجه توسعه استانی نمی شید. باور کنید با گذشت یکماه از این ماجرا فکرم به حرف اون آقایان هست چرا که ما مازندرانیها خودمان داریم تیشه به ریشه هم می زنیم بعد می گوییم چرا این استا ن فقیر وحقیره. تا موقعی که خودمان چشم دیدن همدیگر را نداریم چه انتظاری از دولتیان ومسئولین ارشد غیر بومی شاغل در این استان است. به قول آن ضرب المثل مشهور "از ماست که بر ماست".
ایمان خجسته 8 تير 1389
همین یک ماه قبل بود که محمد دامادی توی اون نطقش درباره گدوک هشدار داده بود که قراره چنین اتنفاقی بیفت.آخه واقعا این جریان چی توی سرشه؟بعد از گدوک حالا نوشهر.واقعا متاسفم.
این جماعت احتمالا اون شعر فردوسی رو که می گفت مازندران شهر ما یاد باد یه جور دیگه فهمیدند!!!
غلط انداز 8 تير 1389
گدوگ رفت و استانداري فقط به اين نكته كه آقاي طاهايي قول داده اند كه گدوگ هرگز از مازندران جدا نخواهد شد مردم را خام مي كنند و فكر مي كنند مردم هم اين را باور مي كنند. بابا اگر راست مي گوئيد به طور رسمي از منبع وزارت كشور اعلام شود كه به گدوگ توسط تهران و فيروزكوه تعرض نخواهد شد و همچنان مال مازندران است. اين كه كاري ندارد و با اينكه استاندار گفت چنين و چنان كه وضعيت عوض نمي شود و گدوگ به مازندران بر نمي گردد.

ماجراي غرب استان هم خود داستان يك كلاه برداري محض است. كلاه گشادي است كه سر نوشهري هاي بيچاره گذاشته شد و اينهايي كه فكر مي كردند مركز استان آينده هستند چون يك زماني مركز دوم كشور و پايتخت تفريحي و خوشگذاراني شاه مخلوع هستند و كلي هم به ساز و كارهاي آماده اداري خود مي نازيدند، حالا احساس مي كنند بدجوري رو دست خوردند و با نيروي خودي (استاندار چالوسي) به ته چاه برده شدند. ديگه نوشهري ها و نوري ها هرچه فرياد بزنند صدايشان شنيده نخواهد شد و نمي توانند وضعيت را برگردانند. مازندران هم بايد از پيگيري هاي جدي استانداري براي يكپارچگي استان دل بكند و با اين نيروهايي كه براي حفظ جايگاه خودشان حاضرند هرگونه راست و دروغي را تحويل مردم بدهند اميد نداشته باشد غرب استان بيوفا به يكپارچگي استان وفادار باقي بماند.

سوغات دولت نهم و دهم براي استان مازندران همين است كه در همراهي با سوغات دولت ششم اصلاح طلبان كه گلستان را از پيكره مازندران جدا كرد حالا غرب استان را جدا شده ببيند مگر اينكه معجزه اي اتفاق بيفتد و يا آنقدر نيم بند و ضعيف آن را به بدنه استان نگهدارند تا با يك حركت كوچك ديگر جداييش طوري اتفاق بيفتد كه مردم انگيزه مقاومت خود را از دست داده و حوصله پيگيري موضوع را نداشته باشند.
مهدی 12 تير 1389
ما غرب استانی ها خود را مازندرانی نمی دانیم. معتقدیم که باید استان جداگانه ای باشیم. صدا و سیمای مازندران هم ظاهرا ما را مازندرانی نمی داند که حتی یکبار از لهجه غرب مازندران بهره نمی گیرد و کوچکترین خبری از ما پخش نمی کند. ساری که در منتهاالیه شرق مازندران قرار دارد برای ما بدرد نمی خورد و فاصله 300 کیلومتری کمر ما را خم کرده است. ختم کلام اینکه ما غرب مازندران نیستیم، غریب مازندرانیم. بهتر است این دوستان نیز نگاه حکمرانانه ی خود را نیز تغییر دهند.
احسان 12 تير 1389
"ما غرب استانی ها" یک عبارت کلی است.
شما اصلا معلوم نیست از کجا هستی.
اگر هم از غرب استان باشی فقط می تونی نماینده خودت باشی
نه نماینده همه استان
اگر مال چالوس به این ور باشی مازندرانی هستی
اگر مال اونور باشی به هر حال شمالی هستی همه برادر هم هستیم
این حرف هایی که تو ذهن بعضی ها انداختن دور از واقعیته
همه شمال از آستارا تا کلاله محرومه
در غرب مازندران استانی تاسیس نمی شه
اگر قرار بود تشکیل بشه با این همه نیرویی که تو دولت است تشکیل می شد
دکتر خوب جواب بعضی ها رو داد
"اول جمعیتت رو زیاد کن "ی
عنی حداقل تا سی چل سال آینده ول معطلی
اونایی که دارن تفرقه اندازی می کنن بدوننبدتر از این سرشن میاد
فعلا مازندران رو مظلوم گیر آوردن
اگه مازندران تقسیم بشه "که عمرا نمی شه"
گیلان و گلستان هم بی نصیب نمی مونه
تنکابن 13 تير 1389
عــــــــشــــق اســــــت تــــنــــکــــابــــن
i love tonekabon city / مرکز استان جدید در شمال کشور
ساروی ها بابل و آملی ها مازندرانی ها خداحافظ
آهای نوشهریا چالوس ها رامسری ها همه میدونین چه توانایی های سیاسی اقتصادیی در تنکابن وجود داره و اینم بگم شما که میگین جدا نشین تنکابن از زمان شاه و بعد از انقلاب در اولین درخواست در 20 سال پیش این انگیزه رو داشت
....سحر نزدیک است
محسن 13 تير 1389
سحر نزدیک است
اما شما هنوز خوابی و داری خواب می بینی
از قدیم گفتن:
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف خورد گه دانه دانه
صابر 17 مرداد 1389
من از مردم غرب مازندران تقاضا دارم اگه گله و شکایتی دارند بین خودشان حل کنند. این مازندرانی ها میخواهند اختلاف درست کنند.
شفیعی 10 شهريور 1389
با سلام خدمت مخاطبین سایت
می خواستم بگم چرا بابل با این همه پتانسیل اقتصادی علمی کشاورزی چرا نباید مرکز استان باشد تا کمی از مسافت غرب استانی ها برای مراجعه به مرکز کم شود بچون لااقل وقتی به شهر بابل وارد میشدند فکر جدایی به سرشان نمیزد چونکه ساری هیچ گونه شخصیتی برای مرکز استان شدن را ندارد حتی در ظاهر شهر سازی و...
ابوالفضل 10 شهريور 1389
اصلا ما میخوایم که این اندک بودجهای که به ما میرسه هم شما بگیرین شاید حداقل بتونین قیافه ساری رو مثل یک مرکز استان بکنید شان مازندران با این ظاهر مرکز استان پایین اومده
رقیه موزونی 23 شهريور 1389
با سلام به همه هم استانی ها و آرزوی موفقیت برای مازندارن که همیشه بر و بومش آباد باد به استحضار می رساند من به عنوان فرزند مازندارنی در مرکز ایران تهران از این دعوای غربی ها شرقی ها خیلی گله دارم چرا که ریشه خود را با تیشه می زنید در مرکز که همه طرح ها و عمران آبادیها برای استانهای دیگر شده از ترک و کرمانی اصفهانی گرفته تا هرجای دیگر که سرسبزی مازندران را دولتمردان ما آبادانی و طرح عمرانی می دانند اما غافل از طرح ها و عمران در این استان محروم از محبت بخصوص غرب استان که حتی در روستاهای آن که ما سر می زنیم به اقوام پیر و جوان برای یافتن چند بشکه نفت هزار جور پارتی بازی و دنگ و فنگ دارند شرقی های عزیر محرومیت غربی ها را سری بزنید و مسئولین استان لطفا سفری به روستاهای نشتارود و دهیاری کترا بزنید که در همه فصول فعال اند و کار دارند و تا حالا طرح عمرانی به چشم آمدنی را از بودجه های استان ندیده و محروم در امکانات است و کمی انصاف داشته باشید امید واریم با استان شدن که هنوز نشده شما ناراحت هستید شاید کمی پدر بزگ و مادر بزگ و خاله دایی و عموهای ما سرمای زمستان را راحت تر سر کنند و شاید برای فرزندانشان منبع درآمدی معقول ایجاد شود و شاید گویش غرب مازندارنی و مردم زنده تنکابن هم به چشم آیند انصاف چیز خوبی است امید مهربانی بیشتری از استاندار مازندارن داریم لطفا شما را به خدا سری به بیمارستان شهر تنکابن بزنید که حساسیت یک زن کارگر را بعد از چند ماه بستری بودن در بیمارستان شهر تشخیص دادند سیا سرفه است در حالی که در تهران بعد از مداوا معلوم شد حساسیت بوده است یا مریضی که چند دنده اش شکسته در تصادف را تشخیص اشتباه می دهند به از چند ماه بستری بودن و مراجعه به دکتر های تهران جهت معالجه چشم بیمار می آیند معلوم می شود چند دنده شکسته شده دیگر را اصلا متوجه نشده اند و برای عمل روی چشم باید اول دنده ها مداوا شود ای هم استانی در قرن 21 این همه اشتباه آن هم در زیبا ترین شهر با آن بیمارستان قدیمی انصاف کجاست بودجه ها کجاست مردم غرب مازندران زندگی امید به آینده نمی خواهند اگر مریض شوند به بیمارستان بروند وای به حالشان می شود در حالی که چاره ای جز تحمل تشخیص های نادرست را ندارند چون معلوم نیست مسئول کیست انصاف کجاست؟
سعيد 25 شهريور 1389
با اتحاد مردم غرب مازندران انشاءالله از استان ساري و بابل نه مازندران جدا مي شويم . البته مهم نيست كدام يك از شهرها مركز غرب مازندران گردد مهم آن است كه از استان بابل و ساري جدا گرديم .
محمد طاهرپور 6 آبان 1389
تصمیم گیری در مورد این که غرب مازندران استان شود یا خیر با دولت می باشد،که چنانچه تشخیص داده شود که چنین کاری به نفع منطقه خواهد بود آنرا انجام می دهند و در غیر اینصورت خیر، اما در مورد اظهارنظرهای سخیف و متعصبانه بعضی از کاربران مانند مرکز استان شدن شهری مثل بابل و ... باید گفت این اظهارات حتی ارزش توجه کردن و بحث نیز ندارد، ساری با این همه قدمت و سابقه متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین به آن دارای مشکلاتی نظیر ترافیک و بافتهای فرسوده می باشد حالا چطور یک شهر ناقص،کوچک و عقب مانده ای مانند بابل با آن همه مشکلات می خواهد (برفرض محال) مرکز استان شود که قطعا در صورت این اتفاق مشکلات استان چندین برابر خواهد شد. پس به جای چنین اظهار نظرهای پوچی یا به پیشرفت استان کمک کنید یا اینکه با سکوت خود مسئولین و سایرین را در این راه یاری دهید.( به قول مارک تواین، دهانت را ببندی و احمق جلوه کنی، بهتر از آن است که با گشودن آن همه شک و تردیدها را از میان برداری! )
مریم 12 آذر 1389
سلام خدمت آقای رنجبر محترم !
چرا که نه !؟
به امید روزی که تنکابن مرکز استان بشه نمیدونید وقتی که ما برای یک کار کوچک باید یک مسافت بسیار طولانی را طی کنیم و بعد از خستگی تازه کارمان هم در مرکز استان انجام نمیشه ؟ ! چه عذابی میکشیم ! یا وقتی بیماری باید جهت درمان به ساری اعزام بشه و بین راه از بین میره ! پس طبیعی هست وقتی اینجا مرکز بشه حتی مصدومین و بیماران بیشتر امکان نجات جانشان خواهد بود پس بیائید آنچه را که برای خود میخواهیم برای دیگری هم بخواهیم که این خود بیانگر فرهنگ بالای ماست ، مگه کسی مالک استان مازندران هست ؟ همه ایرانی هستیم و بهتر هست قبل از اینکه مطلبی را در اینترنت بنویسیم کمی بیشتر تعمق کنیم.
همه جای ایران سرای من است زنده باد ایران عزیز ما
مریم
مریم 12 آذر 1389
سلام خدمت آقای رنجبر محترم !
چرا که نه !؟
به امید روزی که تنکابن مرکز استان بشه نمیدونید وقتی که ما برای یک کار کوچک باید یک مسافت بسیار طولانی را طی کنیم و بعد از خستگی تازه کارمان هم در مرکز استان انجام نمیشه ؟ ! چه عذابی میکشیم ! یا وقتی بیماری باید جهت درمان به ساری اعزام بشه و بین راه از بین میره ! پس طبیعی هست وقتی اینجا مرکز بشه حتی مصدومین و بیماران بیشتر امکان نجات جانشان خواهد بود پس بیائید آنچه را که برای خود میخواهیم برای دیگری هم بخواهیم که این خود بیانگر فرهنگ بالای ماست ، مگه کسی مالک استان مازندران هست ؟ همه ایرانی هستیم و بهتر هست قبل از اینکه مطلبی را در اینترنت بنویسیم کمی بیشتر تعمق کنیم.
همه جای ایران سرای من است زنده باد ایران عزیز ما
مریم
مؤمني 13 دي 1389
سلام دوستان
پيشنهاد مي نمايم به دور از احساسات، واقعيتهاي موجود در جامعه را مدنظر قرار داده و سپس اظهارنظر نماييم.
واضح است که اگر هر استاني باتوجه به موقعيتهاي خاص به استانهاي کوچکتر تقسيم شود ، امکان رسيدگي به مردم بيشتر شده و بالطبع نقاط دورتر از مرکز استان نيز موردتوجه بيشتر واقع مي گردد.
ازطرف ديگر اشاعه تفکر تجزيه طلبي و جدايي طلبي به معني ايجاد دشمني و کينه بين مردم استانهاي کشور بوده و از اساس باطل است. اين نوع تفکر سعي در عقب نگاه داشتن مناطق دور افتاده استان مي نمايد.
همه ما ايراني هستيم و تجزيه طلبي به مفهوم جدايي بخشي از کشور است و بهتر است از اين لفظ استفاده نشود.
کينه ها را ازخود دور و ضمن احترام متقابل، از رشدو توسعه يکديگر خوشحال شويم.
مؤمني
مدرس دانشگاه ساکن تهران
محمدعلی امینی 6 بهمن 1389
بزار هرچه زودتر برن از دست اینها راحت بشیم، آخه غرب استانیها چی دارن که ما بخوایم نگهشون داریم جز دردسر، اونا فقط به درد میزبانی و پادویی برای مسافرای استانهای دیگه می خورن و بس، ای کاش یکی دو شهر دیگه استان مثل بابل هم اونطرف بود از شر همشون یک جا راحت می شدیم.اونوقت دیگه تو مازندران دعوا سر جدایی و این شهر و اون شهر نداشتیم. یک مازندرانی
نا شناس 8 بهمن 1389
من وخانواده ام 2سال پیش از گرگان اومدیم تنکابن.اون موقع که گلستان از مازندران جدا شد همه مردم گرگان خوشحال شدن چون به آرزوشون رسیدن.حال آرزومندم تنکابن هم استان بشه.چون شرق مازندرانی ها جز خودشون به هیچکس فکر نمیکنن .غرب مازندرانی ها خیلی با فرهنگ ترند.انشاالله جدا میشیم
مهندس ابراهیمیان-بابل 25 بهمن 1389
شما ساروی ها چطور به خودتون اجازه میدید در مورد ما بابلی ها اینطور حرف بزنید؟؟؟شما اصلا در اون حد و اندازه ها نیستید که بخواید در مورد یه شهری اونم در حد و اندازه های بابل(مرکز سیاسی استان مازندران) صحبت کنید..این حرف من نیست بلکه حرف خیلی از هم استانیهای عزیز و بزرگوارمونه که بابل از خیلی جهات(چه از نظر مذهبی-چه از نظر جو سیاسی-چه از نظر علمی و فرهنگی و دانشگاهی..با وجود دانشگاهای معتبر و شناخته شده ایی همچون صنعتی بابل-علوم فنون-علوم پزشکی و..)حق بیشتری برای مرکز استانی داره..
در ضمن اگه یه روزی غرب استانی های عزیز خواستند برند هیچ مشکلی نیست فقط فراموش نکنند یه روزی با ما بابلی ها هم استانی بوند و حالا. . .
علی شریفی 29 بهمن 1389
در مورد نظر توهین و تعصب آلود دوست بابلی که ناشی از عصبانیت و تحمل نکردن نظرات دیگران است باید گفت اولا شما چطور به خود اجازه می دهید در مورد مردم شریف ساری این گونه صحبت کنید؟ شما هم در حدو اندازه ای نیستید که بخواهید در مورد شهری مثل ساری اینطور صحبت کنید، ساری با قدمت بیش از دو هزار سال یا بنا بر برخی منابع سه هزار سال (می توانید چنانچه اهل مطالعه باشید به کتابهای تاریخ تبرستان یا طبرستان و تاریخ دوهزار ساله ساری-دکتر اسلامی و ... مراجعه نمایید) قدیمی ترین و مهمترین و بزرگترین شهر استان است، آن زمانی که شهری به نام بابل وجود خارجی نداشت
(روستای مامطیر و بعد بارفروش) ساری مرکز تبرستان بوده (جز در سالهای معدود به علت بلایای طبیعی و ... که مرکزیت به شهرهای دیگری منتقل شد) ، همینطور مباحث دیگر،... از هر طرف که نگریسته می شود شهر ساری به عنوان شهر اول استان برتری دارد، اگر هم می گویید بابل دانشگاه صنعتی دارد ما سارویها هم خوشحال می شویم که در استان یک دانشگاه قوی در خدمت توسعه استان باشد همانطور که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری و دانشگاه کشاورزی و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی موجود در ساری و سایرمراکز خدماتی وصنعتی و درمانی آن در خدمت همه مازندرانی هاست و خواهد بود، شما با همین حرف و به رخ کشیدن دو سه مرکز آموزشی موجود در شهرتان نشان دادید که تا چه حد انحصاری و متعصبانه فکر می کنید، اگر یک مرکزی نظیر دانشگاه یا اداره کل یا کارخانه و بیمارستان در یک شهر مستقر باشد که نباید آنرا فقط متعلق به آن شهر دانست، آیا بابلی ها اجازه می دهند مثلا رئیس یک دانشگاه در بابل یک ساروی باشد در حالیکه در ساری کاملا برعکس آن است(نه اینکه کسی نتواند اعتراض کند بلکه این امور اهمیتی ندارد و دغدغه ای نیست چون همه مازندرانی هستیم) بعد هم نظر شخصی خود را به همه مازندرانی ها تعمیم ندهید و از طرف دیگران به هیچ عنوان اظهار نظر ننمائید.
علی رضا 7 اسفند 1389
من در حمایت از همشهری عزیز و بزرگوار بابلی خودم باید این نکته رو عرض کنم که تاریخ و قدمت بحثش جداست،هرچند که بابل یا مامطیر(دیار 0111) از قدمت چند هزاار ساله ایی برخوردار میباشد(به تاریخ مراجعه شود) در ضمن شما حال رو نگاه کنید و بنگریدو ببینید که الآن نه تنها از بابل بالاتر و با اهمیت تر نیستید بلکه به مراتب و در بسیاری جهات از بابل بی ارزشترید(به آمار و ارقام و نظر سنجی ها مراجعه شود)در مورد ریاست های ادارات و دانشگاه ها و سمت ها که خودتون عرض کردید و بر این باورید که رو کاکل ما بابلی ها میگرده باید به عرضتون برسونم که این از لیاقت و با شخصیتی و مدیریت ما بابلی ها نسبت به شما ساروی هاست؛که آرزوی یک ریاست اونم تو شهره خودتون دارید نه جای دیگه..من به عنوان یک بابلی از شما خواهش میکنم که یک تحقیقی داشته باشید تا ببینید الآن و تو یک قرن اخیر چه برتری نسبت به ما بابلی ها داشتید،بعد متوجه میشید که حق با ما بابلی هاست که ادعای مرکزیت میکنیم و میگیم که مرکز استان مال ما بابلی هاست نه شما ساروی ها..
بزرگی و عظمت بابل نسبت به ساری :
1.جو مذهبی و فرهنگی موجود در بابل
2.جو سیاسی شدید بابل نسبت به ساری
3.تعداد جمعیت طبق آخرین سر شماری که اگر بیشتر نباشد حد اقل یکسان است
4.وسعت و مساحت شهرستان بابل که حداقل مساوی است
5.وجود بیمارستان های معتبر و مجهز و بی رقیب در بابل( بیمارستان بابل کلنیک،بیمارستان روحانی و ..)
6.وجود دکترین متخصص فراوان در بابل نسبت به ساری
7.وجود دانشگاهای با کلاس،معتبر و شناخته شده در سطح کشور
8.وجود اداره کل مخابرات و سازمان تبلیغات و تامین اجتماعی و.. در بابل
و ..
اینها همه از عظمت و بزرگی و قدمت و مرکزیت بابل کبیردر استان داره
علیرضا 9 اسفند 1389
من هم یه جورایی با دوست سارویم موافقم که قدمت ساری بیشتره و هم یه جورایی با دوست بابلیم موافقم که الآن بابل از خیلی جهات نسبت به ساری بهتره و با ارزشتره..درسته بابل و بابلی ادعای مرکزیت در استان رو دارند ولی الآن که ساری مرکز استان و کاریم نمیشه کرد.
ازتون خواهش دارم انقدر منم منم نکنید و این کینه و دشمنی که سالیان سال بین این 2 تا شهره بزرگ استان رو از بین ببرید و بهانه دست کسی ندید
مهندس-نور 9 اسفند 1389
این دوستمون راست میگه آخه بابل و ساری نداره،ما هممون جز استان همیشه سبز مازندرانیم.حالا فرقی نمیکنه بابلی باشی یا ساروی یا نوری..مهم اینه که مال مازندرانیم.من به عنوان یک نوری از همه استان میخوام دست به دست هم بدیم این کینه و دشمنی که سالیان سال بین این 2 شهره بزرگ استانمون هستو از بین ببریم.چون یکدلی و همدلی و اتحاد بین بابل و ساری یعنی حرکت رو به جلوی استان مازندران
مهندس نریمانی بهشهر 11 اسفند 1389
من بابلیم،من سارویم..بابل،بابل؛ساری,ساری..بابا بس کنید این کینه و دشمنی ها رو.بخدا فقط کافی 2 سال خارج از استان و در یک استان دیگه زندگی کنید اون وقت قدرهم رو میدونید..اونوقت آرزوی دیدن یک بابلی و یا ساروی رو دارید.الآن که در کنار هم هستید قدر هم رو بدونید و با هم خوب باشید و عین دو تا شهره دوست و هم تراز در کنار هم به فکر آبادانی مازندران عزیز باشید،که مازندران زیبا چشم به همت امثال شما بابلی ها و ساروی ها دوخته
مرتضی 12 اسفند 1389
خداحافظ مازندران
به امید روزی که از دست این شرقی ها راحت شیم و یک استان جدید داشته باشیم. وبه امید روزی که در هر ادارهای غرب استان که میریم اثری از شرقی ها نباشه مرکز استان فقط نوشهر
مهندس روح الله 19 اسفند 1389
شما غرب استانی ها که هنوز چیزی نشده سره مرکز استانیتون دعوا دارید..پس دیگه به ما ساروی ها نگید چرا سالیان سال با بابلی ها کینه و دشمنی دارید
داوود 22 اسفند 1389
به قول دوستمون انشالله و با همت مسئولین فقط از استان بابل و ساری جدا میشیم،تا بابلی ها و ساروی ها خیالشون از بابت غرب استانیها راحت بشه
برو که بریم..گود بای بابلی ها و ساروی ها..گود بای
مصطفی 23 اسفند 1389
انشاالله این زلزله ایی که تو ژاپن اومده مشابش تو بابل هم بیاد و بابل رو سره بابلی ها خراب کنه..شاید اینطوری ما ساروی ها بتونیم یه نفس راحتی از دست این بابلی ها بکشیم!
شاید با این کار بتونیم حداقل تو شهره خودمون یه رئیس و پستی داشته باشیم
آخه خسته شدیما..از بس میریم تو اداره ها و ارگان ها و دانشگا ها رئیس و رئساش بابلی هستند..اصلا دلیل اصلی ناراحتی غرب استانی ها همین بابلی ها هستند با به قول خودشون مامطیر کبیر-مردمان 0111 -شهری از دیار همیشه سبز بهارنارنج
منکه میدونم درج نمیشه
حمیدیان 26 اسفند 1389
دوستان ساروی، این بابلی ها در حدی نیستند که بخواهیم بگوئیم که چنین هستند و چنان هستند، اصلا شهر بابل در اون حد نیست ( به قول یکی از بابلی ها که نظرشو گذاشته هم بی ارزشند؟ و هم در اون حد واندازه ها نیستند) این مشکل خود ماست که مثلا بابلی ها و غیره و غیره در شهر ما به پست و مقامی می رسند ساروی ها هم باید از یکدیگر حمایت کنند تا دست دیگران که این چنین زیاده خواه و طلبکار هستند کوتاه شود و دهانشان بسته
مهندس روح الله-بابل 14 فروردين 1390
هی ما بابلی ها به شما چیزی نمیگیم و سکوت میکنیم دور بر ندارید..
منم به همشهری های بابلی خودم میگم اصلا و به هیچ وجه ممکن ساری در حد و اندازه های بابل کبیر ما نیست..ما بابلی ها نباید وقت خودمون رو صرف کل کل با یه شهره عقب افتاده و در پیتی مثل ساری بکنیم که به همه چی شباهت داره الآ مرکز استان..
به ما میگن بابلی..به ما میگن مردمانی از دیار همیشه سبز بهار نارنج و مامطیر کبیر..شیرانی از دیار 0111 مازندران
آرش کمالی 17 فروردين 1390
آخه بابلی ها جز تقلید کردن کاری بلد هستند؟ تویی که هی کامنت می ذاری حداقل یه حرف جدید در مورد شهر عقب افتاده ات یا همون 0111 درپیت بزن،(مگه شهرهارو با کد تلفن معرفی می کنن؟! واقعا که...) هر چند بابل حتی با آمل هم نمی تونه خودشو مقایسه کنه چه برسه به ساری، وقت ساروی ها خیلی بیشتر ارزش داره که صرف شما عقب مونده ها بشه
سینا عمویی 20 فروردين 1390
آقای محترم ساروی که خیلی ادعات میشه از ما بابلی ها سرترید ؛ لطفآ برید حرفاتون رو جایی بزنید که خریدار داشته باشه..نه تو مازندران که همه به عظمت ، بزرگی و سلطه ما بابلی ها بر شما ایمان دارند..
در ضمن شما تو چه ضمینه ایی نسبت به ما بابلی ها پیشرفته ترید و ما خبر نداریم؟؟اگه بتونی به این سوال بنده پاسخ بدید ممنون میشم.
در ضمن ما بابلی ها برای مردمان شریف آمل احترام خاصی قائل هستیم و در واقع رقیب اصلی ما در استان آملی ها هستند،چون ساری در حد ما بابلی ها و آملی ها نیستند و به عنوان یک شهره درجه 2 به حساب میان
امیدوارم درج کنید
نادریان 28 فروردين 1390
با سلام خدمت تمامی مردمان دلیر و بی باک مازندران سر افراز. بنده یک بابلی متعصب به خاک پاک مازندران هستم و از همینجا از تمام آملی ها ، بابلی ها ، قائم شهری ها و در کل همه مازندرانی ها عزیز میخواهم با مشتهای گره کرده و آهنین خود در مقابل دشمنان و بد خواهان خاک پاک مازندران بایستیم و نگذاریم یک بار دیگر از وسعت مازندران سبز ما ( حتی یک متر ) کاسته و از آن جدا کنند.. بنده از همینجا به نمایندگی از همه بابلی ها و حتی مازندرانی ها از استاندار محترم (طاهایی) ، معاونین محترمشان ( آقایان هاشمی ، ابراهیمی و. .) و تمامی امام جمعه های استان ، فرمانداران استان ، نماینده های استان (در رآسشون بابل ، آمل ، نور ، ساری ، قائم شهر ، تنکابن ، بهشهر ، رامسر ، بابلسر و . .) این درخواست را دارم که جواب محکم و قاطعی به این بی احترامی و خیانت دیگر استان ها به استان همیشه سبز مازندران ما بدهند. قله دماوند ، امام زاده هاشم و . . قسمتی از خاک پاک این مرز و بوم است و اسم آنها با مازندران اجین شدست ، و هیچکس اجازه و جرآت دخل و تصرف به اینها را ندارد ، که اگر داشته باشد ما مازندرانی ها جواب محکمی به آنها خواهیم داد تا جرآت فکر کردن به این موضوع هم در ذهنشان خطور نکند. فقط تعجب بنده از این است که چرا آملی ها و مسئولین آملی ساکت نشستند و حرکتی نمیکنند؟؟ نکنه آنها با جدا شدن این نقاط تاریخی که از افتخارات ما مازندرانی هاست موافقند؟؟؟ اگر شما موافقید ما مخالفیم ، اگر شما دست بکار نمیشوید بگویید ما دست بکار شویم اگر مسئولین و امام جمعه آمل نمیخواهند کاری کند کنار بکشد تا ما از طریق مسئولین و امام جمعه خودمان و 2 تا نماینده ساعی و فعالمان از حق مازندران دفاع کنیم.. آخر کلام : آملی ها ، بابلی ها ، قائم شهری ها ، ساروی ها ، نوری ها ،چالوسی ها و . . بجنبید ، بجنبید که فردا دیر است..از خواب غفلت بیدار شوید. بابلی ها ، ساروی ها ، آملی ها و . . بیایید این کینه و دشمنی ها رو کنار بگذاریم و با اتحاد و یکارچگی از مازندرانمون دفاع کنیم تا مازندران مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گیرد و از این نابسامانی خارج شود. بیاییم این بابلی _ ساروی کردن ها رو کنار بذاریم که مازندران ما چشم به همت و دوستی و برادری ما بابلی ها و ساروی ها و آملی ها و نوری ها و بهشهری ها و. . دارد ، که با این کارها فقط تیشه به ریشه خود میزنیم
h 4 ارديبهشت 1390
باسلام از اینکه غرب مازندران یک استان بشه خیلی خوبه چون امکانات وبودجه استان بهش می رسه دیگه اینقدر مظلوم واقع نمی شند کل مردم استان انگار در شرق مازندرانند ولی از اونجائیکه فرودگاه ،بندر، صدا وسیما ودانشگاه و آزادراه تهران شمال و...در نوشهر وچالوس است حقشه که این دو تا یک کدوم بشن مرکز استان
کجاست حق بابل بزرگ 15 ارديبهشت 1390
چرا کسی به داد بابل نمیرسه؟چرا کسی به فکر حل مشکلات و معضلات بابل بزرگ نیست؟ به خدا شهروندان بابلی از این همه محرومیت خسته شدند..شماهایی که انقدر داد و بیداد راه انداختید و مدام میگید بابلی ها و ساروی ها حق ما رو خوردند و همه چی رو برای خودشون گرفتند ، لطفا یه سری به بابل بزنید تا متوجه کمی امکانات و کم لطفی و بی مهری مسئولین به این شهرستان باشید..
جناب مهندس طاهایی استاندار عزیز چالوسی مازندران ، جناب مهندس هاشمی معاون عمرانی و همشهری بابلی ما ، جناب ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی میاندرودی ما ، مهندس نریمان و دکتر کریمی نماینده های محترم ، حاجاقا روحانی امام جمعه و فرزند برومند آیت الله روحانی که انشاالله و در آینده راه پدر را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان ادامه خواهی داد و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی باور کنید این حق مردم ولایت مدار شهرستان دارالمومنین بابل نیست و حق بابل به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین و مهمترین شهرستان استان مازندران و به گفته خیلی ها شهر اول استان خیلی بیشتر از اینهاست..
آقای استاندار چرا فکری به حال بابل نمیکنید ؟ چرا بابل این دیار همیشه سبز بهارنارنج رو از این وضعیت نجات نمیدهید؟ باور کنید صبر مردم بابل در حال تمام شدن است و شما باید پاسخگوی این همه بی مهری و کم لطفی و حق خوری مردم شریف و فهیم بابل و حومه باشید و بدانید فردایی هست و باید پاسخگوی خداوند متعال باشید.. مهندس طاهایی عزیز درک و فهم مردم بابل بسیار زیاد میباشد و میدانند در استان مشکلات و دست هایی وجود دارد ولی ما شما را قوی تر و با شهامت تر از این ها میدانیم و مطمئن هستیم اگر بخواهید میتوانید در مقابل این همه ظلم مقاومت کنید و نگذارید حق مردمان بابل بیشتر از این ضایع و پایمال شود..
بنده به عنوان یک فرده تحصیل کرده و استاد دانشگاه این خواسته را از شما به عنوان شخص اول تصمیم گیرنده دارم که از حق مردم مظلوم بابل دفاع کنید و نگذارید بیشتر از این بر پیکر نیمه جان بابل ضربه ایی وارد شود و این شهر ولایت مدار و مهم استان دچار لغزش و نابودی شود..آقای استاندار ، چرا باید بودجه شهری مثل آمل که از نظر وسعت و جمعیت به مراتب از بابل کمتر است تقریبا 2 برابر بابل باشد؟چرا بودجه ساری و بابل قابله مقایسه نیست؟چرا این همه اختلاف در بودجه؟ حق مردمان بابل چگونه باید دفاع شود؟خواهشا جلوی این همه بی عدالتی ها رو بگیرید..ما شما را خیلی بیشتر از اینها قبول داریم و به شهامت و اقتدار شما ایمان ، ولی . . .
صادق 13 اسفند 1390
من از تنکابن بخوام برم تهران یک ساعت کمتر از آمدن به ساری طول می کشه بگین چه کار کنم
نا شناس 23 خرداد 1391
با سلام.من در جواب اون بنده خدا از ساری که می گفت چیزی جز دردسر براشون نداریم باید بگم که اگه دردسری بوده از جانب شما بوده نه ما بعدش هم ما اگه میبینید اینجا توریست میاد به خاطر مهمان نوازی ما و قشنگی شهر دیارمون هستش و در جواب استاد رنجبر باید بگم که ما بچه های تنکابن اصلان خودمون رو مازندرانی نمی دونیم ما استان تنکابنیم بسه دیگه حق کشی
بابل عشق من 8 ارديبهشت 1393
با سلام خدمت دوستان
اگه بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم تنکابن واقعا امکانات یک استان مستفل رو داره من خودم بابلی هستم ولی با دیدن شهر تنکابن از اینکه تو مازندرانه به خودم میبالم
این شهر واقعا مستحق مستقل بودن میباشد.
محمد 25 شهريور 1394
مدیرمحترم سایت شمال نیوز باسلام به نویسنده محترم بفرمایید ملت نجیب غرب مازندران از عملکرد وحق خوری مسئولان در ساری وشرق مازندران خسته شده اند هرچند میدانم این کامنت را درج نمی نمایید از نحوه تقسيم بودجه چقدر مال غرب يا اصلا بودجه اي عادلانه تعلق ميگيره متاسفم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.